املاک آستا

خرید ویلا در شمال - فروش ویلا در شمال

املاک آستا

خرید ویلا در شمال - فروش ویلا در شمال

اجاره شبانه و روزانه ویلا در شمال


اجاره شبانه و روزانه ویلا در شمال

اجاره شبانه ویلا

برخی از عزیزانی که از شهرهای دیگرکشور به شمال می آیند ترجیح می دهند که به جای خرید ویلا در شمال در ایامی که به شهر های شمالی سفر می کنند یک ویلا با شرایط  مد نظر خود را اجاره کرده و تعطیلات پیش روی خود را در این ویلا مستقر باشند، اجاره این ویلا ها یا به صورت سیستمی و با مراجعه به سایت شرکت های معتبر و یا سایت هتل ها که خود مالک مجتمع های تفریحی توریستی هستند و یا ویلا های خوب را در اختیار دارند و فعالیت آن ها نیز کاملا قانونی بوده و مجوزات لازم از سازمان گردشگری استان را نیز دارند صورت می گیرد و یا به کسانی که در بین راه با د دست داشتن پلاکارت هایی به اجاره ویلا و یا سوئیت مشغولند که همه ی آن ها قابل اعتماد نیستند.

میزان هزینه اجاره ویلا در شمال با توجه امکانـات آن ویــلا ها همچــون نوع ساخت ویلا      (همکف، نیم پیلوت، دوبلکس، تریبلکس) مساحت زمین و بنای ویلا ، دسترسی ها مانند     (دسترسی به مراکز خرید، دسترسی به رستوان ها، دسترسی بهتر و راحت تر به شهر و غیره)، لوازمی که در این ویلا ها قرار دارد از جمله مبلمان، میز بیلیارد، میز تنیس، لوازم آشپزخانه، شیک و تمیز بودن ویلا و همچنین از لحاظ موقعیتی یعنی اینکه ویلا ساحلی باشد یا اینکه ویلا جنگلی باشد، همچنین واقع بودن در بافت بومی یا غیر بومی نیز حائز اهمیت است.

چالش های موجود خرید ویلا در شمال

چالش های موجود خرید ویلا در شمال

مشکلات پیش رو برای خرید ویلا

گاهی اوقات خریدارن به طمع خرید ویلا ارزان در شمال دچار چالش هایی می شوند که انرژی اولیه آن ها برای خرید ویلا می کاهد، لذا بهتر آن است که خریدار قبل از خرید ویلا در شمال حداقل اطلاعاتی از چالش های موجود در این مسیر داشته باشد. این چالش ها عبارتند از: 1. خارج از بافت بودن ملک ( محدوده ی که از طرف بنیاد مسکن در نقشه تفکیکی منطقه در خطوط بافت مسکونی منطقه واقع نشده باشد.)

  1. رعایت حریم ها در ملک مورد نظر که می توان به مواردی چون حریم رودخانه، حریم جنگل، حریم دریا، حریم جاده اصلی و غیره اشاره کرد.

در مورد بعدی می توان به نداشتن اطلاعات از انواع سند ملک و ویلا در شمال اشاره کرد، اسناد بدین صورت طبقه بندی می شوند: سند شورایی ( همان مبایعه نامه ای که در همان دفاتر املاک نوشته می شود و دهیار و شورای آن محل آن را مهر امضا می کنند.) سند تک برگ ( سند رسمی محضری )، سند منگوله دار یا دفترچه ای ( که اسناد سابقاً به این شکل بوده و سازمان ثبت اسناد جدیداً آن رابه شکل تک برگ ارائه می کند ). سند مشاء : این نوع سند به دو نوع است: سند مشاء کل و سند مشاء شهرکی، سند مشاء کل به سندی اطلاق می شود که طبق تعریف سازمان اسناد 6000 سهم است و هر سهم 100 متر است و سند مشاء شهرکی نیز به سندی گفته می شود که حدود و صغور ملک مشخص شده است ولی سند مادر ملک است قبل تفکیک) و می توان مواردی زیادی از این دست چالش ها را توضیح داد که خریدار قبل از خرید ویلا در شمال به این مسائل دقت نماید.

ساخت های مختلف ویلا در شمال

ساخت های مختلف ویلا در شمال

انواع ساخت ویلا در شمال

برخی از عزیزانی که برای خرید ویلا در شمال  اقدام می کنند، پس از پرس و جو و گشتن در مناطق مورد نظر خود به این نتیجه می رسند که به علت داشتن صرفه اقتصادی بیشتر اقدام به ساخت ویلا در شمال کنند. در مرحله بعد باید تصمیم این گرفته شود که چه سازه ای را انتخاب و چه نوع ساختی را ترجیح می دهند.

اصولاً نوع ساخت به سه نوع است: 1. سازه بتنی که بیشتر برای ساخت ویلا در شمال از این روش استفاده می شود. 2. سازه ( اسکلت ) فلزی : که در اولویت دوم ساخت ویلا قرار دارد و سومین نوع نیز سازه های چوبی است که به علت دارا بودن هزینه زیاد نه پیشنهاد می شوند و نه زیاد به چشم می خورند. پس از سازه ها به نوع ویلا که دارای ساخت های مختلفی است می رسیم که اصولا به انواع ویلا همکف، ویلا نیم پیلوت، ویلا دوبلکس، ویلا تریبلکس و غیره تقسیم بندی می شوند.

لازم به ذکر است که در ویلا هایی با ساخت همکف پس از پی، کرسی چینی می کنند و در اکثر مواقع بدون ستون می سازند، اما در ساخت ویلا های نیم پیلوت، دوبلکس و تریبلکس دارای ستون می باشند که بر ترتیبی ذکر شده تعداد ستون افزایش می یابد.

شهرکی یا مستقل بودن ویلا در شمال

ویلا مستقل یا شهرکی

یکی از موضوعات حائز اهمیتی که دوستان عزیز در انتخاب و خرید ویلا در شمال به آن توجه می کنند و در واقع دغدغه ی اصلی خریداران ویلا در شمال می باشد. خرید ویلا شهرکی یا مستقل در شمال ارتباط مستقیم با سلیقه فرد خریدار دارد و هرکدام یک سری مزایا و یکسری معایبی دارند، مثلاً یکی از مزایای ویلا شهرکی در شمال این است که در شهرک نگهبان جهت امنیت مستقر می باشد. 2. فرهنگ ها به هم نزدیک است و اعضای شهرک با این فرهنگ غریبه نیستند. اما در طرف مقابل از معایب ویلای شهرکی در شمال می توان به مشرف بودن ویلا ها به هم اشاره کرد که این مسئله در ویلا های مستقل در شمال دیده نمی شود و عموماً چهار دیواری مستقل می باشد با دیوار کشی بلند دور تا دور ویلا که ویلا ها یک فاصله نسبی نیز به یکدیگر دارند.

همانطور که خدمت دوستان گفتیم این مسئله کاملاً سلیقه ای می باشد . خریداران با در نظر گرفتن این ویژگی ها برای خرید ویلا شهرکی در شمال یا خرید ویلا مستقل در شمال اقدام می نمایند.

البته این امر برای سازندگانی که در حوزه فروش ویلا در شمال فعالیت دارند نیز بسیار حائز اهمیت است.

کد رهگیری ملک و ویلا در شمال


کد رهگیری ملک و ویلا در شمال

اهمیت گرفتن کد رهگیری در خرید ملک و ویلا

بعد از آن که مبایعه نامه بین خریدار و فروشنده در دفتر املاک تنظیم شده و سلامت این معامله توسط طرفین و املاک مهر و امضاء شد، طرفین معامله به اتفاق نزد دهیار و شورای آن محلی که ملک در آنجا واقع می باشد می روند و تاییدیه ملک از نظر سلامت و مالکیت را از دهیاری می گیرند و بعد از اتمام این مرحله در آن املاکی که این معامله انجام شده است، موظف می باشد کد رهگیری ملک مورد معامله را برای مالک جدید بگیرد کد رهگیری شامل مواردی چون کد پستی، پلاک ثبت اصلی و فرعی ملک و سایر مشخصات ثبتی ملک مورد نظر می باشد، همچنین در مواردی که ویلا در ملک مورد نظر باشد در قسمت توضیحات باید متراژ و نوع ساخت ویلا ذکر شود. لازم به ذکر است املاکی می توانند کد رهگیری برای معاملات بگیرند که دارای پروانه املاک باشند، در غیر این صورت قارد به این امر نخواهد بود. لذا خریداران محترم برای خرید ویلا در شمال حتما به این امر توجه فرمایند که این یکی از نکاتی می باشد که باید برای یک خرید خوب در شمال توجه فرمایند و البته متقابلاً فروشندگان ویلا در فروش ویلا در شمال نیز باید از این امر استقبال کنند.